نوشته شده توسط : shakiba

قطعنامه های سال نو چندان موثر نیستند. در واقع، بیشتر مردم تا اواسط ژانویه آن ها را رها می کنند. دلیل شکست قطعنامه ها این است که مردم اهداف بزرگی را برای تغییر زندگی خود تعیین می کنند بدون اینکه روی قدرت ذهنی لازم برای موفقیت کار کنند.

بنابراین امسال، همان طور که قطعنامه ای که در ۳۱ دسامبر تنظیم کردید، کنار گذاشته شد، بیش از حد به خودتان سخت نگیرید. در عوض، یک قدم به عقب بردارید و متعهد شوید که عضله ذهنی لازم برای رسیدن به اهدافتان را بسازید.

روش زندگی و لایف استایل

در اینجا به پنج کاری می پردازیم که می توانید برای قوی تر کردن ذهنی خود در سال جاری انجام دهید:

 برچسب زدن به احساسات خود را تمرین کنید.

اسم گذاشتن روی احساساتتان از شدت آنها می کاهد. بنابراین چه احساس غمگینی، مضطرب، عصبانیت یا ترس دارید، آن را حداقل برای خودتان تصدیق کنید.

همچنین، به روشی که آن احساسات می توانند بر انتخاب های شما تأثیر بگذارند توجه کنید. وقتی احساس اضطراب می کنید ممکن است کمتر تمایل به ریسک داشته باشید. وقتی هیجان زده هستید ممکن است تکانشگرتر باشید.

افزایش آگاهی شما از احساساتتان می تواند شانس تصمیم گیری غیرمنطقی فقط بر اساس احساسات را کاهش دهد.

تقوبت حافظه

 ایجاد راه های سالم برای مقابله با احساسات ناخوشایند

نام بردن از احساسات تنها بخشی از مبارزه است که شما نیز به مهارت هایی برای تنظیم احساسات خود نیاز دارید. به مهارت های مقابله فعلی خود فکر کنید.

آیا زمانی که عصبی هستید غذا می خورید؟ آیا برای آرام کردن خود نوشیدنی می نوشید؟ آیا زمانی که عصبانی هستید به دوستان خود غذا می دهید؟ آیا زمانی که مضطرب هستید در خانه می مانید؟ این استراتژی های رایج ممکن است باعث شوند که در لحظه احساس بهتری داشته باشید اما در طولانی مدت باعث می شوند که احساس بهتری داشته باشید.

به دنبال مهارت های مقابله ای باشید که در طولانی مدت برای شما خوب هستند (مهارت هایی که به تنظیم احساسات شما کمک می کنند بدون اینکه سلامتی، روابط و یا وظایف شما را در طولانی مدت به خطر بیاندازند). به یاد داشته باشید که آنچه برای یک نفر کار می کند لزوما برای شما کارساز نخواهد بود بنابراین باید ببینید چه چیزی به شما کمک می کند تا با احساسات خود به بهترین نحو کنار بیایید.

مهارت های مقابله ای مختلف را امتحان کنید تا متوجه شوید چه چیزی برای شما موثر است؛ تنفس عمیق، ورزش کردن، مدیتیشن، مطالعه، رنگ آمیزی و گذراندن وقت در طبیعت تنها چند مورد از استراتژی هایی هستند که می توانند به شما کمک کنند.

فعالیت افزایش هوش

 




:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: